Fastighetsservice & felanmälan

Här hittar du kontaktuppgifter om du har frågor eller problem som gäller ditt boende.

Felanmälan

Om det är fel på något i din lägenhet, huset eller mobilitetstjänsterna gör du en felanmälan via den digitala plattformen Din Hyresvärd.

Beskriv din anmälan så utförligt som möjligt för att underlätta för oss att bedöma situationen, och bifoga gärna foton, så kan vi bestämma rimliga åtgärder mycket snabbare.

Om det visar sig att felet beror på ett handhavandefel så reserverar Siegel sig för att vidaredebitera servicebesöket på hyresgästen, t.ex. om man själv orsakar ett stopp i avlopp, om man tappat en kastrull på en spishäll så att den spricker eller varit oaktsam. Olyc

För att göra en felanmälan behöver du ett konto på Din Hyresvärd, klicka här för att registrera dig. Din aktiveringskod hittar du på din hyresavi.

Mer info om hur du registrerar ett konto finns här.

Kvällar och helger – fastighetsjour

Fastighetsjour och störningsjour sköts av Svensk Säkerhet.

Dit kan du ringa för akuta fel i lägenheten mellan kl 16.00-08.00 på vardagar och dygnet runt på helger. Med akuta fel menas t ex en vattenläcka, elfel, problem med att tillgång till bokade utrymmen eller om du upplever störningar.

Störning är något som gör dina grannar otrygga eller visar att du inte tar hänsyn till varken din bostad eller dina grannar. Det handlar inte om att någon spelar hög musik en gång eller att barn springer över golvet i en lägenhet. Störningsjouren gör en bedömning av ärendet när du ringer och de kan guida dig rätt när du ringer. Grund för bedömningen är hyreslagstiftningen och hyresvärdens hyresvillkor. 

Om du ringer fastighetsjouren/störningsjouren och fallet bedöms som icke akut/överflödigt kommer vi att debitera kostnaden för utryckning på dig.

Telefon fastighetsjour:  010-207 85 85

Om brott pågår eller vid fara för liv och egendom ska du ringa 112.

Vid akuta fel mellan kl. 08.00-16.00 ring Siegel på 040-636 46 80

Administrativa frågor

Om du har frågor som rör det administrativa, som hyresfrågor, betalning, uppsägning av hyresavtal, lägenhetsbyte, andrahandsuthyrning eller dylikt kontaktar du:

mariastugan@siegel.nu